Timme in Engeland

Time flies

Alweer bijna drie weken voorbij en ik heb de laatste twee zo veel dingen gedaan dat het te veel is om op te noemen.
Naast taken als op Lara passen, de keuken bijhouden, eten koken en opruimen word ik er ook regelmatig op uit gestuurd om boodschappen te doen. In het dorpje verderop ligt een klein buurtwinkeltje met een postkantoortje. Ik ben daar vorige week naar toe gefietst voor de hoog nodige boodschappen en het posten van brieven. Een grotere supermarkt ligt in het plaatsje Deddington, met de auto ongeveer twintig minuten rijden, daar ben ik ook al geweest. Chipping Norton vind ik een erg leuk plaatsje. Daar ligt een supermarkt en een aantal leuke andere winkeltjes.
In Woodstock een plaatsje op de weg naar Oxford ligt Blenheim Palace. Een groot paleis met een enorm park. Winston Churchill is in het paleis geboren. Wink, Lara en ik hebben daar met een vriendin van Wink gewandeld.


Na school hebben we een paar keer bezoek gehad van vrienden en vriendinnen en zelf zijn we ook een aantal keer op bezoek gegaan. Afgelopen maandag was Kerry, een vriendin van Wink, jarig. We zijn naar Sophie gegaan en hebben samen met Katie en alle kinderen Kerry’s verjaardag gevierd. Erg leuk dus!


Vorige week woensdag ben ik begonnen aan mijn English course, Cambridge English. Ik ga één keer per week. De cursus is in Oxford en nadat Wink de kinderen naar school heeft gebracht, zet ze mij af bij de bushalte. Ik ben dan vroeg in Oxford en heb nog wat vrije tijd. De cursus is van 12.30 uur tot 14.00 uur. Daarna weer terug met de bus. Op woensdag wordt er gezwommen en ik kan vanaf de bushalte naar het zwembad lopen. Ideaal dus!


Afgelopen weekend heb ik op zaterdag een Spaanse au pair, Gemma, ontmoet. We hebben samen geluncht. Daarna hebben we met twee Spaanse meisje die in Oxford studeren wat gedronken in een pub. Op zondag ben ik met Valeria, de Italiaanse au pair gaan wandelen in het park bij Blenheim Palace.

Reacties

Reacties

Hanneke

Bofkont! Geniet ze! Ik proef het Engelse sfeertje...

vico

Hallo Timme, je vermaakt je goed zo te lezen. Leuk dat je ook andere au pairs treft en uit verschillende landen.
Ja de tijd gaat inderdaad erg snel.
groetjes en tot de volgende keer, Vico

Jo

leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt..hier is ondertussen de zomer begonnen...met typisch Engels weer.
Veel plezier nog en succes met je English course. Groetjes, Jo

Joyce

Hallo Timme,
Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je.
Al je gebeurtenissen horen zich leuk en interessant aan.
Vooral het ontmoeten van andere au pair ljkt me waardevol!
Nog veel plezier! Xxx Joyce

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active