Timme in Engeland

Having a lovely time in England

De eerste week in Engeland zit er alweer op. Het was een heerlijke week.
Na een voorspoedige reis (ondanks het vele wachten, was ik toch op tijd voor de bus naar Oxford) werd ik op het busstation in Oxford opgehaald door Arthur, Lily en Ned. Onderweg naar huis stopte we nog even bij de slijterij en de supermarkt. Thuis aangekomen was het ‘lunchtime’ en op zondag betekent dat ‘roast chicken’. En laat ik dat nu erg lekker vinden. Na de lunch werd Lara uit bedje gehaald. Wat is ze lief en schattig!
Later op de middag kwam Taitch, de zus van Wink, met haar puppy Elfie. Allemaal samen hebben we een wandeling gemaakt langs de cricket pitch en het meer.

Op maandag moesten Arthur en Lily naar school. Lily gaat alle dagen naar school. Arthur gaat op maandag, woensdag en donderdag de hele dag naar pre-school. Nadat we de kinderen hadden afgezet op school zijn Wink, Lara en ik naar Chipping Norton gereden. Daar had Lara controle op het consultatiebureau en ging ik snel de supermarkt in voor een boodschap. Na school kwamen Katie, een vriendin van Wink die ik nog ken van mijn vorige keer als au pair, en Ben op bezoek voor tea. De kinderen eten rond 17.00uur/17.30uur. Volwassenen eten later op de avond. Na ‘tea time’ is het elke avond ‘bath time’ en als de kinderen de pyjama aan hebben wordt beneden nog even naar een dvd gekeken.

Dinsdag bracht Wink Lily naar school en Arthur naar ‘art group’. Ik paste op Lara. Toen we Arthur gingen ophalen van ‘art group’ kwam Molly, een vriendinnetje van Arthur, met ons mee voor lunch en om met Arthur te spelen. Verder was het rustig dagje.

Woensdag waren de kinderen naar school en zijn Wink, Lara en ik gaan lunchen bij een vriendin van Wink. Ik was nog nooit bij deze vriendin thuis geweest. Het huis heeft een super lange oprijlaan en vanuit de keuken een prachtig uitzicht over de velden. Na de lunch gingen we de kinderen van school halen en meteen door naar zwemles.

Donderdagmiddag zijn we na school met de kinderen naar een vriendin van Wink gegaan. Zij heeft ook een au pair en het was erg gezellig met haar te kletsen. Met zijn tweeën hebben we alle kinderen (behalve Lara) in bad gedaan. Erg druk met vijf kids maar ook erg leuk.

Vrijdag zijn we bij Katie gaan lunchen en na school kwamen Taitch en ‘Granny’ de moeder van Wink. Het was erg leuk om Granny weer te zien!

Op zaterdag ben ik, na een proefrit samen met Ned, alleen naar het station van Charlbury gereden. Daar heb ik de trein naar Oxford genomen. Ik had in Oxford met een Italiaanse au pair afgesproken. We zouden elkaar voor de boekhandel treffen. Helaas hebben we elkaar niet kunnen vinden. Na een half uur wachten besloot ik zelf de stad in te gaan en heb ik wat gewinkeld, genoten van het zonnetje en een beetje sight seeing gedaan. Weer thuis waren Taitch en Ed en Livy, de broer van Wink met zijn vriendin er. Erg gezellig!

De Italiaanse au pair, Valeria, bleek in de buurt te wonen. We spraken zondagmiddag af bij de pub in een dorpje in de buurt. Ik ben zondag naar de pub gelopen. Het was een mooie wandeling van ongeveer 50 minuten. Samen met Valeria heb ik in de ‘Beer Garden’ gezeten. Het was erg gezellig en we spreken binnenkort weer af.

Ik kijk terug op een fijne, gezellige en zonnige week in Engeland. Aanstaande woensdag hoop ik te starten met mijn taalcursus.

Heel veel groetjes en liefs,
Timme

Reacties

Reacties

Hanneke

Leuk hoor! Hoe het het plaatsje waar je nu 'woont'?

Ans

Leuk verhaal, Timme!! Hele fijne tijd in Engeland.

manou

Heee timme
Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt

Geniet lekker van je tijd daar!

Liefs manou

Marcha

Hee Timme,

Wat leuk om te lezen over je eerste week in Engeland! En gezellig dat je ook kunt afspreken met andere au-pairs.
Hopelijk houdt het mooie weertje nog even aan!

Veel plezier en liefs uit Nederland xxx

Marja

Wat fijn dat je het naar je zin hebt! Leuke tijd. Xx

Manuelle

Heerlijk wat van je te lezen. Wat een druk sociaal leven hebben die mensen zeg. Zou ik ook een au pair nodig hebben hihi.
Geniet van de kindertjes en het mooie lieflijke land.
Zie al uit naar je volgend verhaal.
liefs, manuelle

Margot

He Timme wat leuk om te horen dat je in Engeland vertoeft! We wensen je een hele leuke tijd! Zo te lezen vliegt die! !

July en ward

Lieve Timme,

Wat fijn dat je het weer zo leuk hebt bij THE family. Geniet er maar van! Liefs ?? July en Ward

Piet en Emmy

Hoi Timme,
Wat een heerlijk rustig weekje om te beginnen en te wennen...Maar bij zo'n leuke familie gaat dat alweer snel, hè.... Fijn hoor! Het genieten is begonnen.....
en bij ons het genieten van je verhalen! Liefs, Piet en Emmy.

vico

Hallo Timme, het lijkt wel of je in een film zit, zo leuk allemaal. Is wel prettig zo te beginnen. wens al succes met je taalcursus, maar jou kennende komt dat wel goed, tot mails, en amuseer je, groetjes Vico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active